A partir d’avui, dia 13 de febrer, la Capital de la Cultura Catalana posa en marxa el seu projecte digital, que s’ha concebut com una aposta ambiciosa, participativa i molt oberta a tota la ciutadania. Des del dia 31 de gener Tarragona 2012 ja té en funcionament una pàgina a Facebook i un perfil a Twitter, però avui s’inaugura el nou web (allotjat a http://t2012.tarragona.cat) i la resta de xarxes socials que conformen el projecte de comunicació de Tarragona 2012: Google +, Youtube, Flickr, Instagram i Tumblr.

Tant la pàgina web, que neix amb la voluntat de convertir-se en el canal de comunicació principal de Tarragona 2012, com les 7 xarxes socials que s’obren, permetran desenvolupar una nova forma de comunicar la realitat cultural des de l’administració, que podrà fer incidència no només en l’activitat més noticiable i puntual, sinó en la cultura quotidiana, en el procés de treball, en el desenvolupament dels creadors i en la construcció de projectes, de manera que deixaran que veiem com la cultura realment ens transforma i transforma la comunitat.

El projecte, doncs, obre tota una sèrie de portes que faran que els ciutadans puguem mirar pel forat del pany i veure els assajos de les entitats i de les companyies, els tallers dels artistes, les reunions de treball, imatges prèvies de preparació d’espectacles i un llarg etcètera. Alhora, també podran aportar la seva visió més personal i creativa de la cultura, de la vivència que en tenen, ja que podran compartir-hi amb facilitat imatges, vídeos, comentaris i enllaços de les activitats culturals que desenvolupen o que consumeixen.

L’empresa tarragonina Domo-A ha estat l’encarregada de desenvolupar el disseny de tot el projecte digital.