Portada dels tres primers llibrets editats dins de la col·lecció 'Plegats'

Creativitat desplegable

Mènsula Studio edita els primers llibrets de la col·lecció "Plegats", pensada com a plataforma de llançament per a creadors

L’estudi tarragoní Mènsula Studio ha publicat els primers números de la col·lecció “Plegats“, un nou projecte editorial que engloba la il·lustració, el disseny gràfic i la fotografia.

Concebuts com a llibrets desplegables de petites dimensions, cada exemplar de “Plegats” està creat per un artista diferent, que aprofita les peculiaritats del format per exposar la seva obra. “És un format curiós que té diferents tipus de lectura“, remarca Josep Serra, un dels impulsors del projecte.

Coincidint amb la diada de Sant Jordi, aquesta setmana han vist llum els tres primers números, creats precisament pels responsables de Mènsula Studio. A Manual del buen mago, Txomin Medrano ens explica, a través d’unes divertides il·lustracions, els trets que ha de reunir qualsevol il·lusionista. També a través de la il·lustració però sense un fil argumental tan definit, Josep Serra presenta Reflexions corredisses. I a L’agulla que ens parla, Albert Cilveti fotografia amb tanta bellesa una simple agulla d’estendre que el lector s’oblida que es tracta d’un objecte quotidià.

Tot i que en primer terme ha estat aprofitat pels seus mateixos impulsors, “Plegats” és una iniciativa d’autoedició obert a qualsevol creador. “La nostra idea era treure a la llum aquests projectes més personals que teníem. Quan depens d’una editorial sempre has de seguir la seva línia i el seu registre, però si ens autoeditàvem podíem tenir aquesta visió més personal. Un cop posats, vam pensar ‘ja que ho fem nosaltres, per què no donem a la gent l’oportunitat de sumar-s’hi?‘”, explica Josep Serra.

'Manual del buen mago' de Txomin Medrano dins de la col·lecció 'Plegats'

Ja hi ha diferents persones interessades i en breu es publicaran les bases reguladores del projecte, que donaran preferència als artistes de Tarragona i voltants. “Plegats” també té intenció de prioritzar aquells creadors que encara no disposen de cap material editat, ja que els llibrets poden servir de “carta de presentació o de plataforma de llançament“, segons apunta el mateix Serra. El reduït cost d’edició i un format amb moltes possibilitats són factors que els fan especialment atractius.

El dia de Sant Jordi, totes les persones interessades a rebre informació del projecte o a comprar, al preu de tres euros, els llibrets ja editats ho podran fer a la parada que Tarragona 2012 tindrà davant del Teatre Metropol.

*

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>